|
Forum o Evil Islands, gry, filmy, książki, inne ciekawe tematy. Wejdź i zobacz sam. O Evil Islands w sieci. Porady, dyskusje i inne ciekawostki.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hiacynt90
Początkujący
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Z Dynowa Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:22, 12 Lis 2010 Temat postu: Problem z Photoshop'em |
|
|
Mam ściągniętego Photoshopa w wersji polskiej, który służy mi m.in do tworzenia tekstur do gry. Jest taka sprawa, że po utworzeniu tekstury, jak ją zapisuje w pliku dds, to ten plik po zapisaniu traci część swojego rozmiaru, tj. w kb. Czy ktoś miał z tym podobne doświadczenie? Po zapisaniu pliku "jako", wyskakuje jeszcze jedno większe okno z opisem po angielsku. Mogę podejżewać właśnie ten niekompletny rozmiar pliku, bo jak włączam grę i chcę sprawdzić nowo powstałą teksturę, to zauważam tylko małowyrazisty obrazek w postaci przypominającej momentami zanikające paseczki. A to chyba nie o to chodzi. :-k Co powinienem zrobić w tym wypadku?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Joogi
Skryba
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:41, 12 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Teksturę trzeba odpowiednio zapisać, musisz podać odpowiednie parametry w eksporterze. Z teksturami akurat mało co się bawiłem więc nie jestem znawcą tego tematu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Miklosz
Mistrz Zwoju
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:09, 12 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
masz odpowiednią wtyczkę do photoshopa?
z tymi wszystkimi bajerami jakieś tam warstwy alfa i inne pierdoły, nie pamiętam już tego, przydałby się screen. Ogólnie to zabawa polega na tym, że każdy typ tekstury jest inaczej zapisany. Przez typ rozumiem tu osobno: tekstury obiektów/potworów, przedmiotów, powierzchni, menu itp. Tzn. znajdziesz odpowiedni typ zapisu dla materiału w sklepie, to każdy inny materiał zapisując w ten sposób będzie działać dobrze, ale jak zapiszesz w ten sposób teksturę gracza, to mogą wyskoczyć błędy.
Był taki program który pozwalał sprawdzać format zapisu i szybko przeglądać tekstury...
[link widoczny dla zalogowanych]
zaje*** przydatny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hiacynt90
Początkujący
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Z Dynowa Płeć:
|
Wysłany: Pon 12:46, 29 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Nie sądze, żeby to była wina wtyczki, bo nosi nazwę "dds plugin".
Ściągnąłem ją z jednej z rosyjskich stron. Zrobię to w ten sposób. :idea: Żeby było wiadomo o wszystkim w 100 procentach, to poprosiłbym o czyiś
adres e-mail'owy, żebym mógł przysłać mu te screeny z tekstur
na jego konto pocztowe. Ponieważ tak jestem dużo lepiej obeznany
niż w kombinowaniu z "bb code". Na podstawie screen'ów na pewno
można było by wysunąć jakieś wnioski z nieprawidłowego zapisu pliku.
Bo może ktoś już spotkał się z podobnym tego typu przypadkiem.
Jak by można było, to bardzo proszę o tego czyjegoś e-maila, to by załatwiło sprawę.
Czekam z cierpliwością. :wink:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Miklosz
Mistrz Zwoju
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:03, 29 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Po prostu użyj tego programu dds viewer, co podałem, sprawdzając format zapisu oryginalnych plików, a na podstawie tego zapisuj swoje tekstury.
Łatwiej by było gdybyś napisał co dokładnie chcesz zrobić i jaki jest efekt aktualnych prób.
Mój mail to [link widoczny dla zalogowanych], tylko nie wiem czy będę w stanie pomóc, bo nie mam aktualnie EI na dysku (i płytki też nie mam), co za tym idzie, nie mam oryginalnych plików tekstur, więc nie będę mógł powiedzieć w jaki sposób to zapisać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hiacynt90
Początkujący
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Z Dynowa Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:42, 29 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Już wiem, o co chodziło. Wystarczyło tylko wybrać odpowiedni format
pliku w końcowej fazie zapisu i to wszystko. DDS, to od razu było wiadomo, tylko potem jeszcze trzeba było wybrać format zapisu
typu ARGB (32 bit) i tekstura jest gotowa. Dopiero niedawno do tego
doszedłem. No, ale to nic. :wink: Dziękuję za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|