Forum Forum o Evil Islands, gry, filmy, książki, inne ciekawe tematy. Wejdź i zobacz sam.
O Evil Islands w sieci. Porady, dyskusje i inne ciekawostki.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak likwidować obiekty na mapach?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Evil Islands, gry, filmy, książki, inne ciekawe tematy. Wejdź i zobacz sam. Strona Główna -> Pytania i Odpowiedzi
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hiacynt90
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z Dynowa
Płeć: XY

PostWysłany: Śro 23:02, 09 Lis 2011    Temat postu: Jak likwidować obiekty na mapach?

Chciałem już dużo wcześniej o to zapytać, ale nie znalazłem na to wówczas odpowiedniej ilości czasu. Wie może ktoś tu na forum, jak
w programie Mob Surgeon usuwać obiekty i jednostki w grze, chyba, że nie ma takiej możliwości. Chodzi mi o pliki map. Na jednej strefie występuje po kilka misji. A każda misja, to każdy oddzielny plik
mający tą samą nazwę, a tylko inne zakończenie, np. (z9q1, z9q2, z9q3), itd. Istnieje jakieś możliwe rozwiązanie? Niepewny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Miklosz
Mistrz Zwoju
Mistrz Zwoju



Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik
Płeć: XY

PostWysłany: Czw 21:38, 10 Lis 2011    Temat postu:

najprostszym ale niezbyt ładnym rozwiązaniem jest ustawienie współrzędnych dla obiektu -100,-100 albo coś w tym stylu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Joogi
Skryba
Skryba



Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:18, 11 Lis 2011    Temat postu:

MobSurgeon ma opcje usuwania jednostek z pliku mob Wesoly Tylko, że w wersji z ???? (tzn. tej z oryginalnej instalki, ofc jeśli nie masz ustawionej cyrylicy) nie da się rozczytać i do tego dojść. Kiedyś dorwałem się do kodu źródłowego tego proga i "tłumaczyłem" te opcje(tłumaczenie częściowe, ale wystarczy do zrobienia tego co chcesz czyt. ostatnia zakładka z info o pliku jest prawie nie ruszona). Tu masz link do skompilowanego exe'ka wystarczy tylko podmienić go z obecnym bądź korzystać bezpośrednio z niego, ale wtedy musisz wybierać pliki mob ręcznie [link widoczny dla zalogowanych].

To co ciebie interesuje jest w przedostatniej zakładce, aby usunąć jakiś obiekt trzeba wybrać "Kryterium Wyboru" np. unikatowe ID potworka. Jako "plik docelowy" wybrać plik który edytujesz, wybrać opcję "usuń" i kliknąć przycisk "dokonaj zmiany". Jeśli pokombinujesz będziesz mógł nawet kopiować mobki z innych map. Przy kopiowaniu jest dobrze też zobaczyć jakie parametry logiczne posiada jednostka w programie "Mob Reversing Tool" w którym można ustawić dokładną logikę jednostki(chodzi mi o chodzenie). Chyba, że będziesz ustawiał to bezpośrednio w języku skryptowym(w większości te polecenia z "UM" na poczatku). Jednak wtedy i tak radziłbym poszukać jednostki która ma jak najmniej tych wpisów odpowiedzialnych za logikę, bo plik mob będzie mniejszy.
To by było na tyle.

PS. Przed każdą zmianą tego typu w pliku mob radziłbym robić kopie, bo pamiętam, że kiedyś ta metoda uszkodziła mi plik.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hiacynt90
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z Dynowa
Płeć: XY

PostWysłany: Sob 12:23, 19 Lis 2011    Temat postu:

Faktycznie. Usuwanie obiektów znajduje się w zakładce pod nazwą "Akcje z wybranymi obiektami". To w tamkim razie teraz wytłumaczcie, jak za pomocą komendy exec w konsoli wywołać działanie skryptów.
Czy trzeba stworzyć do tego jakiś specjalny folder w katalogu z grą, czy
potrzebny jest w tym celu po prostu odpowiedni path.

Jakie jest wyjście Waszym zdaniem na tego typu komplikację? Niepewny

Tym bardziej, że nie pierwszy raz już zadaję w tym rodzaju pytanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Joogi
Skryba
Skryba



Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 1:17, 20 Lis 2011    Temat postu:

Wystarczy w konsoli wpisać "thingamabob" (jeżeli chcesz się bawić w multi to musisz odblokować komendy najłatwiej zrobić to w Addonie). Potem jak dasz "exec nazwa_pliku" to odpali skrypt zawarty w pliku o nazwie nazwa_pliku. Plik może być gdziekolwiek i może być nazwany jakkolwiek, jednak jeśli nie dasz go do głównego folderu gry to musisz podawać całą ścieżkę do pliku.
Musisz jednak pamiętać, że gdy chcesz wykonać jakąś komendę to musisz dać @ np. @GSSetVar(0,"nazwa",1). Dodatkowo można też wspomnieć, że jak zastosujesz znak "#" to wyświetlisz liczbę jeżeli funkcja zwraca liczbę np. #GSSetVar(0,"nazwa") dla poprzedniej zmiennej wyświetli 1. Można też napisać #132 to też wyświetli liczbę(zamiast pisania @ConsoleFloat(11)). Wyświetlić tekst można za pomocą $ np. $"to jest tekst" wyświetlone zostanie to co znajduje się w cudzysłowach. Działa to jednak tylko w konsoli wiec w normalnym skrypcie misji tego nie zastosujesz. To by było tyle.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Joogi dnia Nie 1:21, 20 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hiacynt90
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z Dynowa
Płeć: XY

PostWysłany: Czw 21:11, 24 Lis 2011    Temat postu:

A np. odnosząc się do komendy @SetDiplomacy jak można uczynić
z wroga istotę sprzymierzoną bądź też neutralną i odwrotnie?
Który kod oznacza jakie nastawienie istoty do gracza, zapewne miałbym
na myśli cyfrę. Mógłbym wykorzystać tą wiedzę m.in do nawracania
przeciwnika znajdującego się na mapie na moją stronę.Mruga

Więc oczekuję z Waszej strony na odpowiedź. Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hiacynt90 dnia Sob 18:31, 26 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Joogi
Skryba
Skryba



Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:27, 28 Lis 2011    Temat postu:

Każda jednostka należy do jakiejś grupy(w mobsurgeon'ie PlayerNumber) wiec nie da się zmienić stosunku do gracza dla pojedynczych jednostek. Za pomocą komendy SetDiplomacy można zmienić stosunek pomiędzy stronami Player, a wartości to:
0 - neutralny
1 - sojusznik
2 - wróg
Ogólnie radziłbym czytać listę komend którą utworzyli Rosjanie(wystarczy nawet translatorem google Jezyk).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Evil Islands, gry, filmy, książki, inne ciekawe tematy. Wejdź i zobacz sam. Strona Główna -> Pytania i Odpowiedzi Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin