Forum Forum o Evil Islands, gry, filmy, książki, inne ciekawe tematy. Wejdź i zobacz sam.
O Evil Islands w sieci. Porady, dyskusje i inne ciekawostki.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

A propo kodu źródłowego

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Evil Islands, gry, filmy, książki, inne ciekawe tematy. Wejdź i zobacz sam. Strona Główna -> Pytania i Odpowiedzi
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hiacynt90
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z Dynowa
Płeć: XY

PostWysłany: Wto 17:13, 04 Sty 2011    Temat postu: A propo kodu źródłowego

W przypadku, jeżeli np. posiadam niedawno otwarty kod źródłowy gry,
to czy nie dałoby się przez niego tworzyć nowych modeli różnych obiektów, itp. Jezyk A tak w ogóle, w jaki sposób uzyskać skutki wprowadzanych zmian w tym kodzie nie zwaźając na nootepad'a.
Bo jak zauważam, to nie jest to samo co balance tool.
Kod źródłowy jest całym sercem gry, bądź teź programu komputerowego
i wprowadzenie zmian w grze musi się odbyć w trochę inny sposób.
Więc jeżeli ktoś zadawał się już z takimi podobnymi tematami, to proszę
mnie pokierować odpowiednio, co, gdzie i w jaki sposób? ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vereo
Powieściopisarz
Powieściopisarz



Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 2/5

Płeć: XY

PostWysłany: Wto 20:41, 04 Sty 2011    Temat postu:

Do modeli i obiektów raczej potrzebujesz oddzielnego, wyspecjalizowanego programu, który to model później zaimplementowałbyś w kodzie źródłowym. Natomiast co do samej edycji kodu moim zdaniem lepiej nie zabierać się do tego poprzez notepada : p To jednak trochę zbyt prymitywny program według mnie. No i zmiany też nie odbywałyby się na zasadzie zmiany paru linijek kodu, a następnie kopiuj/wklej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hiacynt90
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z Dynowa
Płeć: XY

PostWysłany: Wto 21:45, 04 Sty 2011    Temat postu:

To więc jaki program mógłbyś mi polecić w tym wypadku? Wesoly
Jakiś pierwszy, najlepszy. :wink:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Razor
Mistrz Zwoju
Mistrz Zwoju



Dołączył: 13 Wrz 2007
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z nienacka
Płeć: XY

PostWysłany: Śro 0:27, 05 Sty 2011    Temat postu:

Jak nie siedzisz w temacie, to lepiej sobie daj z tym spokój, bo zmarnujesz tylko swój czas Wesoly. Sprawa nie jest taka prosta, jak zabawa w BT, MRT czy MS. Z tego co wiem nawet Ruskim nie udało się go rozłożyć po tylu latach, a oni z wiedzą nt. EI są 100 lat świetlnych przed nami. Chociaż nie myśl sobie, że chce Cię zniechęcić. Próbować zawsze możesz.

EDIT:
Sry, nie doczytałem w innym temacie, że Ruscy rzekomo już udostępnili kod źródłowy gry. Nie na czasie jestem, jednak i tak sprawa nie będzie prosta.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Razor dnia Śro 0:43, 05 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Przemek
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: XY

PostWysłany: Śro 10:00, 05 Sty 2011    Temat postu:

Nie zrozumcie mnie źle, ale dajcie tej grze już odejść na zasłużoną emeryturę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Razor
Mistrz Zwoju
Mistrz Zwoju



Dołączył: 13 Wrz 2007
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z nienacka
Płeć: XY

PostWysłany: Śro 23:26, 05 Sty 2011    Temat postu:

A Ty co Przemo emerycie jeden Jezyk? Nie masz już ochoty grać w EI? Bo mnie ostatnio jakoś różne przemyślenia skłaniają ku temu, by ruszyć dupkę i zagrać, a może by tak ponerdzić troszkę Wesoly?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Przemek
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: XY

PostWysłany: Czw 0:55, 06 Sty 2011    Temat postu:

Ja nie mówię o chęci do grania, bo wiadomo - pewnie będę już stary, dzieciaty z siwą brodą, a nieraz sobie przypomnę o starym dobry EI.
Nie rozumiem tylko tych ciągłych prób wskrzeszenia już ponad 10 - letniej gry w którą gra naprawdę garstka osób na świecie. Jakieś EI mody, HG mody... Gdzie to stare dobre EI? Teraz widzę, że nawet nie ma po co wchodzić do gry bo wszyscy cisną na jakichś modach próbując ożywić ta zasłużoną już grę, a chyba tylko ja już jestem jakiś staroświecki i gram na podstawowym EI.
Wygląda to wszystko jakby zaimplementowane na siłę, a graczy nadal nie przybywa. Wszystko to można potraktować jako pewnego rodzaju naukę programowania, czy tworzenia gier, ale nic ponadto.
W mody które pojedyncze osoby tworzą kupę czasu pogra najwyżej kilka osób. I to tyle. Chociaż gram raz na jakiś czas, EI to nadal jedna z moich ulubionych gier, ale to ciągłe modowanie i przerabianie dla mnie wygląda tak jakby do Eurobussiness'u czy Monopoly dorysować kilka kratek i udawać, że to odnowiona gra.
Z poważaniem dla wszystkich moderów - robicie to w słusznej sprawie, ale nie ma ku temu większego sensu. Równie stare gry jak CS czy Quake III są równie stare, ale jednak wciąż przyciągają masę graczy, a EI? Komu się chce po raz 1000 przechodzić te same misje?
Gra już zasługuje na emeryturę i tyle. Jej potencjał skończył się już dawno temu tak jak kiedyś skończy się potencjał innych popularnych gier online.
Nie zrozumcie mnie źle. Nic nie mam przeciwko modowaniu, ale naprawdę nie oczekujcie cudów. Nowe misje czy jakieś inne przerobione statystyki to ciekawa opcja, ale to nic co by przywróciło dawną świetność EI. I z tym się trzeba liczyć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Razor
Mistrz Zwoju
Mistrz Zwoju



Dołączył: 13 Wrz 2007
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z nienacka
Płeć: XY

PostWysłany: Czw 11:46, 06 Sty 2011    Temat postu:

Wiem, że chodzi Ci o modowanie, ale piszesz to w taki sposób, jakbyś sam już był zdziadziałym emerytem Wesoly. Prawdziwi fani gry będą zawsze do niej wracać niezależnie od tego co będzie się działo. Moim zdaniem nie ma się czym przejmować, bo mody jakby nie było od zawsze były częścią EI. W końcu przecież sami twórcy udostępnili nam proste narzędzia do modyfikowania gry, a sama gra jak to określiłeś służy już bardziej nie tyle do grania, co do nauki programowania. Po tych wszystkich latach eksperymentów nie udało się osiągnąć praktycznie żadnych znaczących zmian w grze i czemu to wszystko miało służyć? Krótkookresowej poprawie sytuacji? Najlepsza modyfikacja w grze, która kiedykolwiek powstała i wydłużyła jej żywot, to regulamin zawierający proste zasady. Przy jego tworzeniu nie trzeba było ingerować w pliki gry, by osiągnąć zamierzony efekt...
Tak jak powiedziałeś dodatki typu nowe questy, to jest chwilowe rozwiązanie z którego i tak skorzysta garstka osób, a druga garsta nawet nie będzie wiedziała o istnieniu takiej zmiany, no i zazwyczaj czas włożony w zrobienie jakiegoś moda jest nie adekwatny do czasu grania na nim, ale po co się nad tym rozwodzić? Zamiast grać w EI wspominamy czasy, które już raczej nie wrócą Wesoly.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Przemek
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: XY

PostWysłany: Czw 11:52, 06 Sty 2011    Temat postu:

Ot taka nostalgia mi się włączyła i tyle. Nevermind. Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GlaziK
Mistrz Zwoju
Mistrz Zwoju



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 275
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: XY

PostWysłany: Czw 12:14, 06 Sty 2011    Temat postu:

Ja tylko powiem jeszcze od siebie, ze samo tlumaczenie EI Moda/HG Moda to w moim przypadku nie ma w ogole zadnego zwiazku z jakims wskrzeszaniem starego EI czy tez checia, aby gralo wiecej graczy... U mnie to wychodzi z tego zalozenia jak to Razor okreslil "Prawdziwi fani gry będą zawsze do niej wracać niezależnie od tego co będzie się działo." No i ja wracam co jakis czas, a przetlumaczenie EI Moda dalo mi mozliwosc przejscia EI raz jeszcze innymi klasami, w zupelnie inny sposob czego zrobic nie moglem na czystym EI. Na czystym EI mozliwosci mi sie juz skonczyly, dlatego je odstawilem na dluzszy czas Mruga EI Moda przeszedlem kilkoma postaciami i wprawdzie nie wykonczylem jeszcze wszystkich mozliwosci to rozpoczecie tlumaczenia HG Moda przez Tantira zmotywowalo mnie do pomocy wlasnie po to, aby potem moc znowu przejsc gre na nowo. I tym samym grajac caly czas we 3 osoby (ja i moich dwóch braci) po Lanie, przeszlismy cale Gipath zabijajac wszystkie stwory oraz jakos 3/4 Ingos. Jest to o tyle inne od czystego EI oraz EI Moda, ze tutaj... Kazdy z osobna nic normalnego praktycznie na HG Modzie nie zrobi. DOpiero grajac we 3 mozemy cos pokombinowac. Ja mam tanka, braciak (Hard) ma kusznika, a najmlodszy brat ma woja. Gra jest zupelnie inna i nie moge sie doczekac, az znowu znajdzie sie chec do dalszego tlumaczenia, aby dalej moc cieszyc sie INNĄ wersja tej gry Mruga

EDIT: A co do tego calego kodu zrodlowego. To nie jest zaden kod zrodlowy udostepniony przez tworcow EI tylko ruscy wymyslili, ze napisza silnik EI zupelnie od poczatku. Silnik ten ma korzystac z plikow gry EI (tekstur, modeli etc), ale dzialac zupelnie samodzielnie nie korzystajac z orginalnego silnika EI. Ma to na celu danie im mozliwosci pozniejszej modyfikacji samej gry tak jak sie im żywnie podoba. I w sumie trwa to juz dosyc dlugo, jestem na bieżąco w tym temacie, Joogi jeszcze bardziej z tego co wiem Mruga


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez GlaziK dnia Czw 12:18, 06 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Joogi
Skryba
Skryba



Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:47, 06 Sty 2011    Temat postu:

I to co ty uważasz za kod źródłowy gry(który posiada Nival, a z tego co wiem nie udostępnił go publicznie) nim nie jest. Projekt Cursed Earth to pisanie od nowa wszystkich loaderów odpowiednich formatów + silnik odpowiedzialny za mechanikę gry. Ogólnie w projekcie od jakiegoś czasu mało się dzieje(czyt. przez długi czas na stronie projektu nie było żadnych commit'ów).

Najpierw naucz się programować w C, a raczej w tym konkretnym wypadku w C++(biblioteka qt która jest wykorzystywana w tym projekcie jest obiektowa, a C nie posiada takich możliwości). Bez tego ani rusz przy okazji tego kodu źródłowego. Nie wiesz co to kompilacja to nic nie zrobisz.
Ogólnie nie wiem jak ty chcesz za pomocą kodu źródłowego dodać modele nowe... Tu możesz jedynie podpatrzeć jak są ładowane czyli zobaczyć ich konstrukcję. Lepiej napisz jakiś importer modeli EI do np. Blendera(darmowy, rozwijający się i bardzo dobry program do tworzenia grafiki 3D). Było by to dobre rozwiązanie.

Ogólnie mam nadzieję, że dodadzą kilka dodatkowych możliwości w tym kodzie. Przede wszystkim kilku funkcji których jak dla mnie brakuje w języku skryptowym EI(między innymi funkcje trygonometryczne, funkcje-teraz można pisać tylko procedury(tzn. funkcja która nie zwraca wartości)).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Razor
Mistrz Zwoju
Mistrz Zwoju



Dołączył: 13 Wrz 2007
Posty: 468
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z nienacka
Płeć: XY

PostWysłany: Czw 21:59, 06 Sty 2011    Temat postu:

Osobiście nie grałem ani na HG, ani na EI Modzie, ale podejrzewam że zmiany w stosunku do zwykłego EI są takie, że rozgrywka jest teraz bardziej nastawiona na grę zespołową niż solo, a całość wynika zapewne z faktu utrudnienia niektórych rzeczy, co moim zdaniem nie jest żadną nowością, gdyż od dawna są takie osoby, które chciały utrudniać grę.
Doceniam wysiłek jaki wkładacie w tą grę i nie mam nic przeciwko graniu osobnymi charami na tego typu dodatkach, jednak Ja zostaję przy standardzie ze względu na przyzwyczajenie i styl gry :wink:.
Najważniejsze jest to, że nikt nikomu niczego nie narzuca.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hiacynt90
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Z Dynowa
Płeć: XY

PostWysłany: Nie 15:22, 16 Sty 2011    Temat postu:

A w jaki sposób trzeba ten importer napisać ? , bo mam już ściągniętego
Blendera. Jak to zrobić, aby było dobrze? ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Evil Islands, gry, filmy, książki, inne ciekawe tematy. Wejdź i zobacz sam. Strona Główna -> Pytania i Odpowiedzi Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin